Kuvaus
Sportsman 6×6 Big Boss 570 EPS mallissa on pidempi runko, jonka ansiosta siihen mahtuu kaksi henkilöä ja enemmän tavaraa. Matkustaja istuu hieman korotetusti ja mukavasti selkänojalla, käsikahvoilla ja jalkatuilla varustetussa istuimessa. Takana on kaasujousi avusteinen kippilava, johon voi lastata jopa 363 kg tavaraa. Lavalla on kuusi kiinnityskoukkua lastaukseen ja siinä on monipuolinen valmius pikakiinnitteisille Lock&Ride lisävarusteille. Lavan tila voidaan jakaa kahteen eri osaan. Lavan vakiovarusteena on myös mahdollisuus 41 kg lisälastiin lavan päälle. Lisäksi edessä on intergoitu ja tiivistetty 25,5 l. tavaratila. Big Boss vetää myös uskomattomia kuormia peräkärryllä.
Moottorina on luotettava, kestävä, tehokas ja polttoainetaloudellinen yksisylinterinen Pro-Star 570 DOHC EFI. Tankillisella (25,5 l.) polttoainetta ajaa jopa 209 km.
Big Boss on tehty vaativaan etenemiseen erittäin vaikeakulkuisessa maastossa ja raskaaseen työntekoon. Automaatinen nopeasti kytkeytyvä kuusipyöräveto ja erillisjousitus tekevät siitä ainulaatuisen varman etenijän. Etujoustovara on 20,8 cm ja takana 24,2 cm. Maavara on 29,2 cm.
LE -mallissa vakiovarusteena 3500lbs sähkövinssi, etupuskuri, aluvanteet, Stealth black metallic väri
Katso 360-kuvaa
Sportsman-lava
Fakta
- Rekisteröity 2-paikkaiseksi T1b –traktoriksi (60km/h) (saatavana myös 40km/h malli)
- Automaattisesti ja nopeasti kytkeytyvä 100 % HighPerf. 6×6 veto
- Extra-tiheä voimansiirron välitys
- Sähkötoiminen EPS ohjaustehostin
- EBS –moottorijarru ja ADC -alamäkijarru
- Luotettava ja taloudellinen moottori
- Kippilava (363 kg)
- Telasarja lisävarusteena
EPS-ohjaustehostin
Sähkötoiminen ohjaustehostin toimii tehokkaimmin juuri silloin, kun sitä tarvitaan – hitaassa vauhdissa, äärimmilleen lastattuna ja telasarjalla varustettuna. Tehostus vähenee automaattisesti elektronisen ohjauksen avulla, kun tehostuksen tarve laskee kuten nopeammassa vauhdissa, ja näin optimaaliset ajo-ominaisuudet säilyvät joka tilanteessa. EPS-malleissa on lisäksi ANTI KICKBACK -toiminto, jolloin maaston epätasaisuudet eivät siirry iskuina ohjaustangolle.
ADC-alamäkijarru ja EBS-moottorijarru
Turvallisen mönkijän ominaisuuksiin kuuluvat jokaiseen pyörään vaikuttavien hydraulisten levyjarrujen lisäksi sähköisesti toimiva ADC-alamäkijarru ja EBS-moottorijarru.
Teknistä huippuosaamista. POLARIS 6×6 – ja kaikki pyörät vetävät!
Markkinoiden nopeimmin kytkeytyvä automaattinen ja todellinen 6×6 veto. Uudessa 6×6-malleissa etuveto kytkeytyy halutessasi entistäkin nopeammin ja automaattisesti, kun pitoa tarvitaan ja myös palautuu automaattisesti, kun sitä ei enää tarvita. Näin kiinnijäämisen mahdollisuus on minimaalinen, ohjaus pysyy kevyenä, eikä jatkuvan 6×6 vedon aiheuttamaa puskemista synny. Kun 6×6 veto kytkeytyy nopeasti, eteneminen on varmaa ja hallittua. Voit myös halutessasi kytkeä jatkuvan 4×6-vedon päälle.
Kaikki tämä toimii sähköisesti yhdestä kytkimestä ilman monimutkaisia vipuja ja toimenpiteitä. Jokainen joka liikkuu maastoajoneuvolla maastossa tietää, että 6×6 vedon on kytkeydyttävä nopeasti päälle, ennen kuin kiinnijääminen on jo tapahtunut. Jo hetkenkin turha sutiminen ja kaivautuminen saa maastoajoneuvon jäämään kiinni. Monissa muun merkkisissä mönkijöissä on käytössä vetojärjestelmiä ns. rajoitetuin luistoin, ja ne vetävät käytännössä vain kolmella pyörällä. Joillakin merkeillä on taas käytössä erikseen kytkettäviä lukkoja, joiden kytkemiseen tarvitaan aikaa ja keskittymistä ajon aikana.
Tietoja
- Rekisteröity 2-paikkaiseksi T1b –traktoriksi
- Automaattisesti ja nopeasti kytkeytyvä 100 % High Performance Close Ratio 6×6 veto
- Sähkötoiminen EPS ohjaustehostin
- EBS –moottorijarru ja ADC -alamäkijarru
- Luotettava ja taloudellinen moottori
- Kippilava (340 kg)
- Extra tiheä voimansiirron välitys
Mönkijälehden 1/2016 koeajosta poimittua:
- ”BIG BOSS on yllättävän ketterä ja kevyt ajaa”
- ”Hämmästyttävän mukava vaikeassakin maastossa”
- ”Monikäyttöisyyttä lisää kahden istuttava penkki ja hyvän kokoinen kippaava lava”
- ”Omimmassa ympäristössään se on vaativassa ajossa, kuten tukkikörryn vedossa ja eräkämppien huoltohommissa”
- ”Sähkölinjojen kunnossapidossa ja vastaavassa työkäytössä se on ylivoimainen peli”
- ”Ojien ylitykset ja syvät metsäkoneen jäljet menevät poikittain yli että helähtää”
- ”Mutaspoorin ja soinen maastokin ovat Big Bossille vain suupala”
- ”Suolla voi ajaa pintakaasulla melkein jälkiä jättämättä, siinä missä nelipyöräinen uppoaa ja kaivaa uraa”
Tekniset tiedot
Moottori: 1-sylinterinen, 4-tahtinen DOHC
Jäähdytysjärjestelmä: nestejäähdytys
Polttoainejärjestelmä: EFI
Sylinterimitat: 567 cm3
Voimansiirto: automaattinen 100% 6×6 veto, PVT-variaattori
Sytytysjärjestelmä: Bosch ECM
Käynnistys: sähkö
Mittaristo: 4″ LCD Rider Information Center
Vaihteisto: Hidas ja nopea eteen, vapaa, peruutus ja parkki
Pituus (mm): 2950
Leveys (mm): 1245
Korkeus (mm): 1444
Akseliväli (mm): 2134
Istuinkorkeus: 857
Maavara (mm): 292
Polttoainesäiliö (L): 25,5
Renkaat, edessä: 26×8-12
Renkaat, takana: 26×11-12
Jarrut, edessä: yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
Jarrut, takana: yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
Etujousitus: MacPherson erillisjousitus
Takajousitus: Tupla A-tukivarret – erillisjousitus
Joustovara edessä: 208mm
Joustovara takana: 241mm
Latausjärjestelmän teho: 660w
Kuivapaino: 650
Kuormauskyky edessä (kg): 41
Kuormauskyky takana (kg): 363
Istuinpaikat: 2
Valot: Halogen ECE
Ohjaus: EPS ohajustehostin
Virranulosotto: vakio
Muu varustelu: Sähkövinssi 3500lbs, aluvanteet, kahva ja peukalolämmittimet, karjapuskuri edessä, käsisuojat, EPS ohjaustehostin EBS/ADC moottorijarrut
Saatavana myös traktorimallina: T3b – max 60 km/h
Saatavana myös L7e-tieliikennemallina: Ei
Saatavana myös maastomallina: Kyllä